סמוטריץ מזהיר: "אם הממשלה תשנה את עורה – נתניהו ישלם על זה ביוקר"

    דוד לזר No Comments on סמוטריץ מזהיר: "אם הממשלה תשנה את עורה – נתניהו ישלם על זה ביוקר"
    16:15
    16.05.24
    נתי קאליש No Comments on מסתמן: האדמו"ר יערוך הדלקה בקבר שמעון הצדיק

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ח"כ בצלאל סמוטריץ מ'הבית היהודי' התייחס הבוקר (שלישי) ב'מדברים אקטואליה' עם בצלאל קאהן ודוד חכם ב'קול חי' לשיח סביב שינוי חוק הגיוס הנוכחי והסדרתו מול בג"ץ.

    "יש פתרון אחד פשוט, והוא 'עסקת ההתגברות', הרעיון בזה הוא שהכנסת תהיה רשאית לחוקק חוק שבג"ץ פסל", לדבריו, "אני חושב שהמציאות היא שמדינה שלימה חיה תחת בג"ץ, ולכן, אם אנחנו חושבים שהסנקציות הפליליות זה דבר רע אמיתי ופרקטי, אז צריך לגרום לכך שנוכל לעקוף את בג"ץ".

    "הפתרון בחוק הגיוס חייב להיות מתוך הבנה והסכמה עם המגזר החרדי, ולא עם סנקציות פליליות, ומי שחושש מהאמירה של בג"ץ – יש לכך פתרון".

    סמוטריץ הרחיב בנושא הכללת יישובי יו"ש בהטבות המס, ואמר כי "הסיבה שהיישובים החרדים לא בתוך הרשימה – היא העובדה כי הקריטריונים לא נקבעו על פי מצב הסוציו-אקונומי, אלא על פי מדד של יישובים מרוחקים או שסובלים מטרור".

    כזכור, ח"כ סמוטריץ התעמת בשבוע שעבר קשות עם יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני על הכללת יישובי יו"ש ברשימת מקבלי הטבות המס, "יש לי יחסים מצוינים איתו, כל אמירה אחרת היא לשון הרע, היה לנו ויכוח על הנקודה הזו, זה הכעיס אותו שלדעתו תקעתי מקלות בגלגלים. נכון, רציתי את יו"ש בפנים, מדובר במחלוקת לשם שמים ועניינית, אני אוהב את גפני ומעריך אותו".

    "בנט מגבה את דעתי להכניס את יו"ש לרשימת מקבלי ההטבות, אבל הוא אמר כי אנחנו לא רוצים לתקוע את הפריפריה, שהדברים לא יהיו אחד מול השני. ולכן הוא טען שהוא מוכן להעביר את המתווה כמו שהוא – ואחר כך נטפל ביו"ש".

    לסיום, התייחס סמוטריץ לספקולציות שמספרות על הצטרפות עתידית של 'יש עתיד' לקואליציה, ואמר כי "אני לא מטרד מזה, אני יודע דווקא שעם 'המחנה הציוני' יש הרבה מגעים על הצטרפות לקואליציה,  אני מוטרד מהאופציה שהממשלה תשנה את עורה, ושהיא תהיה אחרת ממה שאנחנו הבטחנו לבוחר. אני לא חושש מאנשים אלא מדרכה של הקואליציה ואם היא תשנה את עורה זו תהיה בגידה בבוחר, וראש הממשלה ישלם על זה ביוקר בבחירות הבאות".

    האזינו לראיון המלא:



    0 תגובות